În ce constă metoda LAP pentru prevenirea înșelătoriilor telefonice

Lap

Înșelătoriile telefonice sunt la ordinea zilei și orice măsură de prevenire este insuficientă pentru a evita să cazi în capcană.

Poliția Națională recomandă „metoda LAP” pentru a afla dacă apelul este autentic sau dacă este vorba de o înșelătorie. Cu toate acestea, potrivit experților consultați, escrocii cibernetici folosesc tehnici din ce în ce mai sofisticate.

În ce constă?

Poliția Națională explică într-un videoclip publicat pe rețelele sale sociale că LAP este acronimul pentru Localizare, Autor și Scop, trei maxime pe care recomandă să le aveți în vedere atunci când răspundeți la telefon.

Localizare.

„Înainte de a răspunde la un apel, verificați prefixul pentru a afla locația acestuia. Dacă este diferit de 0034 din Spania, nu răspundeți, cu excepția cazului în care așteptați un apel din această țară sau aveți vreo legătură cu ea”.

În declarațiile sale pentru Newtral.es, Ana M. Valero, avocată expertă în criminalitate cibernetică la Despacho Juridico Valero Cuadra, recomandă să fiți atenți, deoarece, deși această practică poate fi utilă, escrocii cibernetici folosesc tehnici foarte sofisticate și, în unele cazuri, „ar putea ajunge să suprime identificatorul apelului, într-o practică cunoscută sub numele de Caller ID Spoofing”.

Autor.

Poliția recomandă verificarea identității persoanei de la celălalt capăt al firului ca al doilea pas al acestei metode LAP. Pentru aceasta, îndeamnă să „întrebați o informație pe care numai interlocutorul o cunoaște, cum ar fi numele unui animal de companie sau o parolă convenită în prealabil”.

În acest sens, Valero indică acestui mijloc de informare că nu trebuie să se întrebe date personale, deoarece „acestea ar putea fi filtrate într-o scurgere de date sau breșe de securitate”, prin urmare, cel mai bine este un cuvânt cheie, așa cum am explicat deja în Newtral.es.

Scop.

În această ultimă etapă, poliția recomandă „să preiați inițiativa conversației”. În momentul în care vi se solicită „date personale, bancare sau direct bani închideți cât mai repede posibil și blocați numărul”.

  • Specialista încurajează „să fiți sceptici și să nu furnizați niciun fel de date personale” la telefon.

În Ce Constă Metoda Lap Pentru Prevenirea Înșelătoriilor Telefonice

Escrocherie telefonică comună în prezent.

Ana M. Valero explică pentru Newtral.es că cea mai comună escrocherie telefonică detectată în prezent în biroul său este cea în care infractorii trimit un SMS care pare să provină de la bancă și solicită apelarea unui număr fals.

La acel număr de telefon, explică Valero, „un presupus operator convinge victima că există operațiuni frauduloase în contul său și o presează să transfere bani într-un presupus «cont sigur»”.

  • Persoana, crezând că își protejează banii, efectuează operațiunea în numele escrocului. În acest fel, „deoarece clientul însuși autorizează transferul, banca nu își asumă responsabilitatea”, subliniază experta.