Experții avertizează asupra „escrocheriei cu două apeluri”: în ce constă și cum să eviți să cazi în plasă

Escrocheriei

Obiectivul escrocilor este să obțină datele bancare și personale ale victimelor.

În ultimii ani, escrocheriile telefonice și digitale s-au multiplicat odată cu progresul tehnologic. Odată cu fiecare nouă unealtă sau aplicație care apare pe piață, infractorii cibernetici găsesc și noi modalități de a înșela utilizatorii, profitând de încrederea și, în multe cazuri, de lipsa de experiență a celor care nu sunt atât de familiarizați cu tehnologia.

Autorul unui jaf violent asupra unei taximetriste din Vecindario a fost arestat (Las Palmas)

În ciuda a ceea ce cred mulți, detectarea unei escrocherii nu este întotdeauna ușoară, deoarece fraudele sunt din ce în ce mai sofisticate și utilizează limbaj tehnic, numere sau pagini care par oficiale și tehnici de inginerie socială care reușesc să îi deruteze chiar și pe cei mai precauți utilizatori. Această situație îngrijorează în special experții în securitate cibernetică, care avertizează asupra unei creșteri constante a numărului de victime.

Mai precis, o specialistă în securitate cibernetică a avertizat acum cu privire la o modalitate cunoscută sub numele de „escrocheria cu două apeluri”. María Aperador, creatoare de conținut, a dezvăluit modul de operare al acesteia: „Escrocii vor suna la telefon pretinzând că sunt de la operatorul tău și îți vor spune că îți vor mări considerabil tariful, ceea ce te va supăra”.

Experții Avertizează Asupra „Escrocheriei Cu Două Apeluri”: În Ce Constă Și Cum Să Eviți Să Cazi În Plasă

Niciunul dintre cele două apeluri nu este real

După cum explică în continuare, presupușii escroci așteaptă de obicei câteva minute înainte de a efectua al doilea apel. În cadrul acestuia, se prezintă ca fiind o altă companie, oferind un tarif mai ieftin: „Ei spun chiar că sunt susținuți de Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU), pentru a părea mai credibili, dar niciunul dintre cele două apeluri nu este real, scopul lor fiind să obțină datele tale bancare și personale pentru a te înșela sau a-ți fura banii”.

În continuare, María Aperador oferă o serie de recomandări pentru a evita ca utilizatorii să cadă victime ale înșelătoriei. „Cum ne protejăm? În primul rând, contactați operatorul dvs. pentru a verifica dacă acea taxă este reală; în al doilea rând, nu furnizați niciodată date personale într-un apel pe care nu l-ați inițiat”, susține ea. Ca al treilea pas, sugerează să apelați la aplicații sau alte instrumente unde puteți consulta situația cu un profesionist în domeniul securității cibernetice.

La rândul său, organizația de consumatori OCU s-a referit, de asemenea, la această înșelătorie, care îi folosește numele: „De mult timp denunțăm faptul că unii consumatori erau victime ale „înșelătoriei cu apelul dublu”, al cărei scop final pare să fie acela de a-i determina, prin înșelăciune, să schimbe compania. Această practică dubioasă afectează clienții diferiților operatori (Pepephone, Movistar, Vodafone) și, în plus, în multe cazuri se recurge la numele OCU ca argument pentru a convinge utilizatorul de avantajele schimbării. Este o înșelătorie pe care noi, OCU, insistăm să o demascăm”, se poate citi pe pagina sa web.